Oh I missed the weekend already.
Let me remind you that this will be a long post ok!
My weekend was not like the ordinary weekend I have ever had. Instead, this time around I'm with alllll of my loved ones, my precious bbff & bgff, long-time-no-see-somewhat-like-a-sister friend, work colleague and not forgetting my new 'little sweet' friend (a.k.a adik manis). It was like what I was expecting, did happened, but something else happened the day before. How lah? Keinot understand ah? Let me brief you in an understandable way. Here I go..
I need a hair makeover, so I decided after all weekends yang ada, Ira nak pamper my head here on Saturday (last Saturday). So I kept on telling Say that on Saturday I want to go to Wangsa Maju in the morning as soon as the salon open so that we can spend the whole afternoon together. End up, I woke up quite late (at 10am) and have to have a late breakfast with my siblings, my sister insist. So I delayed myself to go to Wangsa Maju. After breakfast Ira manage siap cepat-cepat and terus tekan paddle Putih straight to AU23/3. On the way, minyak kereta dah blink-blink without me noticing. Gila stress. Saturday lepas tersangat panas. I can feel the heat outside Putih kacamata + the traffic jam yang sangat teruk jugak (expected-lah), federal highway maa. Dalam kepala masa tu, "Bodo, I should use NKVE instead". So, heck, Ira manage drive slowly until at one time Putih dah start jerkjerk! Ira call Say, and he was like, "Sayang jangan risau ok, drive je, sempat sampai tu, jangan tutup aircond, kalau sempat sampai Petronas Sayang isi minyak ok?" Haih. So I did what Say cakap, but Putih still insist jerking around. Ira tutup aircond and continue driving, masa tu rasa macam matahari tergelak-gelak kat Ira. 'Padan muka dia budak ni'. Kan?? Ira jumpa Petronas. Yeay!. Tapi Ira tak boleh withdraw duit! (Bodo #2, Jangan keluar rumah tanpa ada sebarang cash dalam purse). Maybank ATM Machine tak terima CIMB card. *&^%$! Masa tu hanya Tuhan saja yang tahu, from Jalan Ampang (yang still jam) sampai Petronas Setiawangsa (been through 4 Petronas') takde satu ATM pun yang boleh accept my stupid CIMB card. Last resort nasib baik ada CIMB branch near Ali Bistro, baru laaah boleh withdraw. Dugaan. Cepat-cepat isi minyak and arrived at Say's crib at 12.45pm! Wasting so much freaking time!
"HAI SAYANG!" Semangat gila Say masa tu. Dah tunggu kat depan rumah dengan Mama and adik-adik dia. Diorang pun tengah siap-siap nak keluar juga. Nak balik kampung katanya. "Sorry, saya takde mood hari ni". Ira cakap (Sorry Say). Ingat lagi muka Say masa tu terus berubah, but still, he did not ask much sebab dia tahu kenapa Ira takda mood. Muka maintain monyot. Apa saja yang dia tanya, either jawab sepatah 'ye', 'tak', angguk kepala or geleng kepala. The thing is Ira tak tanya pun dia nak pegi mana, sebab on the way nak pegi rumah dia dia ada cakap, "Boleh tak sayang buat rambut lepas kita pegi lunch, sebab B dah ajak Boy ngan Tinot ikut sekali, B dah buat booking dah pukul 2 ni, ok Sayang?" Dalam kepala otak ni tak sukenyee kalau benda dah plan lame tetiba orang tukar-tukar. Haih. Tapi effort Say still Ira consider and I replied, "Suke ati awak lah." Dia tau Ira marah tapi dia buat tak kesah. Say drove to Ampang Point, sebab katanya nak beli toilettries. Ikut je lah. Then sampai Ampang Point nak withdraw duit pulak, so jalan lah ke RHB berdekatan. Tak berakhir disitu, dia ajak tengok-tengok kedai kamera, kalau ada polaroid kamera yang diidam-idamkan. Takde. Pusing punya pusing satu Ampang Point, belek-belek jam dah pukul 2. Ira tak pulak remind dia pasal lunch date tu. Still, ikot je dia pi Cash & Converters, I was freaking awe dengan barang-barang terpakai yang terjual kat situ. Ira berjaya membeli sling beg vintage yang still in excellent condition. Yeay. That beg realli made my day lah masa tu. After all the moody-ness. Lepas tu, Say cakap jom pegi rumah Boy & Tinot, tukar baju for lunch. Ira dah terbiasa pergi rumah Boy & Tinot, mereka adalah pasangan suami isteri yang sudah berkahwin selama 3 tahun. Ira suka lepak dengan diorang, mereka lebih kepada type of people yang Ira selesa lepak dengan. Mereka tidak terlalu HU HA HU HA at the same time still ade masa untuk HU HA HU HA. if you know what I mean. Boleh dikatakan almost every weekend (without miss) Ira akan lepak, makan, minum, masak, tido, mandi kat rumah diorang. Lagipun senang sikit, dekat sikit dengan Say. Hihi. Sampai je bawah flat rumah diorang, Say keluar and cepat-cepat angkat barang-barang and baju at the same time asyik main dengan handphone ja. Dalam kepala otak ni ape lagi kan? Macam-macam came through my mind, tapi Ira malas nak gaduh haritu, people say ignorance is a bliss. On the way jalan naik rumah diorang kat tingkat 1 tu terdengar suara Tinot yang agak kuat macam memberi arahan. 'Dia suruh Abang Bubuy buat ape pulak tu', terpikir sorang-sorang. Sampai depan pintu, still macam biasa, perasan ade sneakers yang tak pernah Ira lihat Abang Bubuy own before, tapi tak amik kesah pun. Tinot greet Say and I. As I was getting inside the living room then suddenly.. SURPRISEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Ya Allah! Out of nowhere all of my close friends were all jumping up and down in the house. Abang Bubuy was singing birthday song bersama petikan gitar, Ajam was presenting wondermilk cuppies written APY B'DAY YED to me, Adib was taking video of my sweaty-disgusting-ugly-surprise-look.Pijol was clicking away Awan's SLR, Naim, Amin, Tinot, Miera, Faizal and Nazian was singing birthday song with a big smile on their faces. Ardiep arrived a bit later. (Suke nyee korang surprise kan kite eh!) I was numb for a split second. Rasa macam nak pengsan. I was super super duper happy!
There were stacks of Dominos on the table, meehoon Singapore (thanks to Faizal), JCo doughnut (Thanks to Amen & Nazian), yummy speghetti, drinks, plates, cups (Thanks to my lovely Abg Bubuy & Tinot), ice cubes (hahah.. tenkiu Naim!), the cute cuppies (Thanks to Say yang tak tahu bilaaaa lah dia pegi order, pandai awak simpan rahsia eh; Sapik for teman-ing bf saya, and Miera yang ignore Ira Friday evening tu, sebab Ira ajak lepak, dia kata nak pegi amik Abang dia lah, apa lah, rupa-rupanya pegi amik cuppies kat Wondermilk).
Thanks to the mastermind, Encik Mohd Shazril Ezani yang banyak bersabar selama ni (Tinot cakap awak dah lama dah plan suprise ni). I'm sorry for being such a cengeng girl before the event. Kesabaran awak amat saya kagumi. Haih. Thank you Say for making my 25th birthday the best one ever! Tak sangka langsung eventhough dah overdue, still awak manage surprise kan saya. Saya tersangatlah terharu. To all of my sayangness, I heart you guys sangat, sangat, sangat, and I really, really mean it. Thanks for the awesome contributions and effort of gathering ramai-ramai and panas-panas dalam 'bilik sewa' kite. Hihi. I am so blessed to be given friends like you guys, I could not ask for more. I'll pray that our friendship will be til the end of time. Insya'allah.
Here are some pictures on my most wonderful birthday event ever!!!! :)
Time di-surprise-kan
4 komentar:
mmg ramai gila lah masa bday seprais awak tu!
p.s. i heart u new friend ;)
eee...
bestnya.....
yeay!!!
akhirnya ira terkena jua....
hahhahhaha
tau nak marah je eh :P
adik manis : tu laa.. tak sangakaa.. grateful sgt ;)
i heart u more si gula!
dewi 19 : hihi.. jahat eh awak.. tak baik tau! boleh heart attack makcik! hihi
kakak : tu laa. kesian ayang akak tuuu ;p
Posting Komentar